< HomePage | Снимки
<- Четвъртък, 14 Юли 2005 | Начална страница | Събота, 16 Юли 2005 ->
Петък, 15 Юли 2005

Първата екскурзия из Майорка, на която тръгвахме беше разходка с катамаран, на който щяхме да хапнем месни ястия и да пийнем сангрия. Това комбинирано с къпане в някое чисто заливче и факта, че никога не сме се качвали на катамаран трябваше да бъде един чудесен ден прекаран в морето.

Станахме рано, закусихме набързо и се засилихме към автобусната спирка откъдето щяха ни вземат, за да започне екскурзията. Срещата беше в 8:40, но ние като добри туристи бяхме там в 8:30. Минаха доста автобуси, събраха разните чакащи като нас, но в крайна сметка нас не ни огря въпреки, че питахме почти всеки автобус дали не е нашият. Вече почвах да си мисля, че автобусите в този край на света ни мразят. Вчера не успяхме да ги разгадаем, а днес просто ни забравиха. Прибрахме се в хотела силно изнервени и от там звъннахме на агентката, която ни уреди екскурзията. Оказа се че наистина са ни забравили (все едно не го зная), но за наш късмет следобед имало същата екскурзия и можело да отидем на нея. Аха, светлина в тунела, най-накрая!

Убихме оставащите до тръгването пет часа с плацикане из басейна и в два без двайсет бяхме отново на спирката. Този път ни взеха без засечка, младото девойче ни се извини любезно, че са ни забравили сутринта и всичко тръгна както беше първоначално предвидено. След час автобусът се беше напълнил и пътувахме към пристанището на Палма, където ни чакаше катамарана "Маджик". Самото яхтено пристанище е впечатляващо, милионерите не са прости и явно знаят как да си похарчат парите за нещо хубаво.

Натоварихме се и пътешествието започна.

Катамаранът си има дизелов двигател, който използва за маневриране и излизане от пристанището. Измъкне ли се от опасната близост на множеството яхти, разпъва платната и тогава започва да се усеща високата скорост с която се движи. В предната част има мрежи, на които можеш да полегнеш и да дремнеш, като единственият шум е от плъзгането на двата корпуса по водата и действа много приспивно.

След около час плаване стигнахме в залива, в който щяхме да се къпем. Бавно заобиколихме плувайки близо до брега, който целият е в скални пещери и изглежда пуст и непристъпен. Морето си смени цвета от мастилено синьо на тюркоазено и с това знаехме, че сме на правилното място за къпане! Хвърлихме котва в малко заливче с прозрачна и чиста вода, на петдесетина метра от брега. Не беше дълбоко, максимум шест-седем метра. За ентусиастите гмуркачи имаше осигурени очила и шнорхели, нямаше единствено плавници и заради това не престраших да отида до брега, за да го огледам.

Докато народа се къпеше и гмуркаше около катамарана, моряците започнаха да приготвят вечерята. Пилешки пържолки с някакви специални подправки, салатка и разбира се сангрия. Изгладнелият от плуване и гмуркане народ се нахвърли на хапването и пииването, приесъединихме се и ние, като аз лично наблегнах на сангрията...

Сангрията е местна напитка с която много се гордеят, но честно казано не е нищо особено. Представлява червено вино смесено с лимонада и плуващи в него плодове. На село на това му викат "шприц" :) Приятно е на вкус и влиза много лесно, но трябва да се внимава, защото като изпиеш повечко от литър и те хваща. Поднася се в кани, а плодовете които нарязват на дребни парченца и ги пускат във виното са портокали, лимони или ябълки.

Ударих десетина сангрийки като преди това подложих няколко пилешки екстри и ми се замота главата дотолкова, че втората покана за къпане я пропуснах. След двайсетина минути тръгнахме да се прибираме, а заради краткият боен сън, който направих ми се стори, че на връщане май стигнахме по-бързо. Събуждайки се видях, че сме почти в пристанището, лекото замайване от сангрийката ми е минало и беше време да се приготвяме за слизане.

Екскурзията с катамарана е кратичка, но си заслужава заради къпането в хубавият залив и доброто хапване и пийване, което правят на място.

Снимков материал:
- Полицейска кола (истинска)
- Платното на катамарана "Magic"